Döbbenet és tehetetlen düh

avagy a csúcsra járatott pedagógia

igyneveldasarkanyod_blog_hu_2f_17.png

Már egy hete történt, de még ma sem tudom feldolgozni azt, ami nem történhetne meg soha, sehol, pláne nem egy általános iskolában, pedagógusok közreműködésével.

Miután a mosdóban valaki mellékakilt a vécének, azonnal afféle statáriumot hoztak létre, ahol a takarítónő (nem tudom, milyen okból vett ebben részt), és tanárok állították sorba a második-harmadik osztályos gyerekeket az udvaron, majd hármasával berendelték őket a terembe, ahol le kellett húzni a bugyijukat és behajolni, hogy kinek kakis a popsija.

Nem tudom, nem értem, és fel sem foghatom, mi volt ezzel a céljuk, hogy képzelték ezt az egészet, de az, hogy az illetékesek a szülői bejelentés után kivizsgálták az ügyet, majd arról döntöttek, hogy a takarítónőt ki kell rúgni, de a tanárok maradhatnak, csak két évig nem kapnak fizetésemelést, számomra szomorúbb, mint maga az eset. Mégis milyen elkorcsosult világ az, ahol ez büntetlenül maradhat?! Milyen szakemberek ülnek a döntéshozók székében, akik nem érzik át, milyen borzasztó ez az egész dolog?! Hogy lehet ilyen szinten megalázni a gyerekeket, és főleg hogyan úszhatják meg mondvacsinált büntetéssel a felelősök?! Tényleg a takarítónő volt a felbujtó, az értelmi szerző? Rajta kellett példát statuálni, vagy neki kellett elvinnie a balhét? 

Arról nem is beszélve, hogy az iskolákban szinte sehol nincs vécépapír, úgyhogy több esélyes bűnöst is találhattak a gyerekek között. Honnan tudták, ki nem a rendeltetési helyére kakilt, hanem mellé, ha öt gyereknek volt vonalkódos a bugyija?!

A kérdéseim megszámlálhatatlanok, de a legfontosabb az, hogy mi, szülők, mit tehetünk ilyenkor? Főleg utólag… A gyerekben megmarad a trauma, esetleg örökre, és mi csak tehetetlenül őrjönghetünk, a selejt pedagógusok pedig maradnak a pályán, és ha nem is ugyanezzel, de sok mással árthatnak a gyerekeknek…

 

facebook_icon02.pngÍgy neveld a sárkányod - Facebookon is. Köszönjük kedvelésed!

www.facebook.com/igyneveldasarkanyodblog/